Сервіс електронного документообігу

Сервіс електронного документообігу

Ваші підписи помічено, як недійсні? Пояснюємо, чому так сталось

Чому виникла проблема?

У зв’язку із недотриманням строків дії сертифікатів надавача електронних довірчих послуг ЦСК “Україна” Ваш підпис або підпис вашого контрагента є невалідним. Детальніше тут

Як перевірити мій підпис?

На сайті ЦСК “Україна” можна перевірити строк дії ваших сертифікатів. Детальніше тут

Що робити, якщо в моїй компанії накладали недійсний підпис?

Перевірити дійсність всіх підписів, отримати нові та перепідписати документи. Детальніше тут

Що робити, якщо мій контрагент накладав недійсний підпис?

Знайти документи, які потребують підписання вашим партнером, та повідомити його про необхідність перепідписання. Детальніше тут

  • Наші спеціалісти швидко виявили невідповідність строків дії ключів підписантів та упередили можливість подальшого використання будь-яких проблемних підписів у всіх сервісах «Вчасно».

Причина виникнення недійсних підписів

Всі ключі (сертифікати) користувачів засвідчуються (підписуються) ключами відповідного надавача електронних довірчих послуг (центру сертифікації), де ключі було отримано, та мають свій строк діїВодночас, ключі надавачів (ЦСК/КНЕДП) також мають обмежений строк дії, який впливає на ключі клієнтів.

Стаття 24 ЗУ “Про електронні довірчі послуги” (надалі - Закон) передбачає, що кваліфікований сертифікат відкритого ключа вважається чинним у разі, якщо на момент перевірки чинності:

    строк дії ключа не закінчився
    суб’єктом (надавачем), який видав сертифікат, статус не змінено на скасований або блокований
    за попередніми двома ознаками був чинним кваліфікований сертифікат відкритого ключа суб’єкта, який видав сертифікат

Тобто, ключі користувачів будуть недійсними, якщо строк дії сертифікатів самого надавача закінчився раніше, ніж строк, на який користувачу було видано ключі.

На жаль, така ситуація склалась із Надавачем довірчих послуг “Центр сертифікації ключів “Україна”, який мав сертифікат надавача із строком дії до ‎1 ‎листопада ‎2022‎ р. 16:47:00.

Illustration
Illustration
  • Ви могли отримати електронні підписи в ЦСК “Україна”, дія яких закінчується пізніше 1 листопада 2022 року, але, починаючи з 16:47 01.11.2022 ваші підписи вважаються недійсними, адже чинність сертифікатів надавача спливла.


  • У законодавстві існує заборона для надавачів довірчих послуг формувати сертифікати клієнтам із такими параметрами: Частина 2 статті 24 Закону зазначає, що суб’єкти, які видають сертифікати відкритих ключів, не повинні видавати кваліфіковані сертифікати відкритих ключів із строком дії, що перевищує строк дії їх власних кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.


Як перевірити дійсність електронних підписів співробітників компанії?

Перевірити, яким сертифікатом надавача підписаний ваш сертифікат електронного підпису від КНЕДП “Україна”, можна на сайті цього КНЕДП: https://uakey.com.ua/
1. Клікніть на іконку з ключиком у правій верхній частині екрану.

Illustration

2. Оберіть в розділі "Діючі" компанію за кодом ЄДРПОУ (чи фізичну особу за кодом ІПН).

Illustration



3. Збережіть відповідний сертифікат.

Illustration






4. Відкрийте файл сертифікату.

Illustration


5. На вкладці деталі (details) знайдіть видавець (Issuer).
Якщо там зазначено ЦСК ТОВ “Центр сертифікації ключів “Україна”, то такі ключі після 1 листопада 2022 року не діють через недійсність ключа Центра сертифікації. Варто звернутися до Надавача для заміни сертифікатів ключа чи перевипуску ключів. Або до іншого надавача для отримання нових ключів. 

Illustration

Подальші кроки, якщо ваша компанія накладала недійсні підписи

Уважно перечитайте інформацію нижче і виконайте всі рекомендації якомога швидше!

1. Перевірте чи ваш підпис або підпис ваших колег від ЦСК “Україна” дійсний:Виконайте перевірку сертифікату за алгоритмом вище, або зайдіть на https://czo.gov.ua/sign та підпишіть будь-який файл вашим підписом. Якщо підписання успішне — вам хвилюватися не слід, але порадьте вашим колегам перевірити їхні підписи.Якщо отримали помилку — перейдіть до наступного кроку.
2. Сформуйте новий електронний підпис.Ви можете звернутися до вашого надавача електронних довірчих послуг або отримати підпис від нашого сервісу "Вчасно.КЕП".Якщо ви вже маєте альтернативний робочий підпис, то можна не формувати новий, але перевірте його перед тим, як йти далі за інструкцією.
3. Зайдіть у кабінет "Вчасно" і додайте новий підпис до помічених системою проблемних документів:


а) Скористайтеся швидким фільтром “Потребують перепідписання моєю компанією” з банера над таблицею або у блоці фільтрів.

Illustration


b) Якщо документи підписуєте не тільки ви, то в таблицю можна вивести стовпчик “Підписанти”, в котрому будуть відображатися співробітники, котрі підписали документ і чиї підписи не валідні.
c) Виділіть потрібні для перепідписання документи.

Illustration


d) Підпишіть масово всі документи, які потребують оновлення підписів.
Також на сторінці перегляду документа в блоці “Підписання” сервіс буде відображати недійсні підписи.

Illustration

4. Якщо ви користувалися недійсним ключем в інших сервісах (подання звітності, підписання документів), то рекомендуємо зробити процедуру перепідписання документів і в інших продуктах.

Подальші кроки, якщо ваш контрагент накладав недійсні підписи

1. Скористайтеся фільтром «Потребують перепідписання контрагентом» в особистому кабінеті «Вчасно».2. Повідомте вашого партнера, що ви очікуєте від нього підписання документів новими дійсними підписами:    ● Для цього можете написати масово або особисто коментар на ваших партнерів.    ● Сервіс «Вчасно» відправить лист із посиланням на конкретні документи, що потребують перепідписання.    ● Можете в інший звичний для вас спосіб сконтактувати з представниками компанії і повідомити про очікування нових підписів.    ● Для пояснення причин проблеми і очікуваних дій вашого партнера можете давати посилання на цю інструкцію.3. Дайте вашому контрагенту декілька днів на формування нових підписів, підписання документів і перевірте чи додалися валідні підписи на документи.

Спеціалісти сервісу «Вчасно» вже реалізували додаткові перевірки електронних підписів, щоб дана ситуація не повторилася у майбутньому з будь-якими підписами.

Сервіс електронного документообігу

Сервіс електронного документообігу