Захищені хмарні електронні ключі від кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг «Вчасно Сервіс»
Керівник проєкту «Вчасно.КЕП» Ростислав Черніков розповів, як компаніям використовувати електронні підписи (КЕП) у своїй діяльності, дотримуючись вимог чинного законодавства, і отримати від цього максимальні переваги.
Залишилися запитання? Завжди раді допомогти! Залиште заявку і наш фахівець зв'яжеться з вами для персональної консультації.
Завжди звертаємо увагу на те, що цікавить наших глядачів. Зібрали запитання від зареєстрованих учасників, щоб якнайповніше відповісти на них.
Отримали дуже багато запитів, тому для вашої зручності розділили їх за тематикою.😉 Можливо, ви знайдете відповіді на питання, які ще не встигли задати!
Оформлення та використання електронних підписів
Чи існує можливість оформлення ЕЦП онлайн?Без особистої присутності клієнта у представництві КНЕДП можна лише подовжити діючий ключ ключа або отримати інший вид (апаратний чи файловий із хмарного). Створення нового ключа вимагає очної ідентифікації користувача співробітником КНЕДП.
Чи можливі скрочення у найменуванні посади? Наприклад, у наказі вказано "Заступник керуючого магазином "..." за адресою ..." Чи можна просто вказати: заступник керуючого магазином?Найменування посади у заявці на КЕП має відповідати найменуванню, вказаному у документі про принняття на роботу (наказ, додаток про переведення тощо). У даному випадку, достатньо "Заступник керуючого магазином", якщо решта назви не є критичною.
Зараз діють удосконаленні сертифікати. До якого часу їх можна використовувати фізичним особам та юридичним (не державним органам)?УЕП продовжено на період дії воєнного стану на території України та протягом 6 місяців з дня його припинення чи скасування можливості використання електронних підписів та печаток, що базуються на удосконалених сертифікатах відкритого ключа.
Чи можна одночасно використовувати КЕП та ЕЦП на одну особу?КЕП/ЕЦП це дві назви електронного підпису. Якщо мали на увазі одночасне використання КЕП та УЕП, то законом не забороняється мати обидва типи е-підпису.
Як створюються КЕП? Як підтвердити, що КЕП несе юридичну силу?Щоб створити КЕП, потрібно зайти на https://cap.vchasno.com.ua/ і подати заявку на реєстрацію сертифікатів, які формуються при створенні і заповненні заявки. КЕП мають юридичну силу, спираючись, зокрема, на закон Про електронні довірчі послуги. Також чинність сертифікатів КЕП можна перевірити на ЦЗО чи КНЕДП, де їх отримували.Згідно закону про Електронні довірчі послуги, КЕП має силу власноручного підпису. Його силу і дію не треба додатково підтверджувати. Лише пересвідчитися, що накладений саме КЕП, наприклад, на сайті Центрального Засвідчувального Органу.
Як можна користуватися ключем на смартфоні?З хмарними ключам від "Вчасно.КЕП" ви маєте змогу підписувати документи зі смартфону швидко і зручно. А для більшого комфорту рекомендуємо встановити додаток "Вчасно.КЕП" і підписувати документи за допомогою біометричних даних.
Чи є можливість працювати з ключами працівникові, якщо він переведений на іншу посаду з урахуванням того, що КЕП створювалися з документами на призначення на минулу посаду.Якщо працівник вже не обіймає посаду, вказану в електронному підписі, потрібно даний ключ скасувати і новий сформувати. Якщо посада не вказана в ключі, то немає потреби змінювати.
Які дозволи потрібно мати компанїї, щоб мати змогу підписувати електронні договори про надання послуг з будь-якою фізичною особою? Електронний документообіг і звичайний мають однакову юридичну силу, тому для електронних документів додаткових окремих дозволів не вимагається.
Чи можуть співробітники підписувати своїм особистим КЕП документи від імені компанії? Якщо так, які саме документи і які категорії співробітників? Ключами фізичної особи не можна підписати документи на юридичну. Розмежування КЕПів на КЕП для фіз. особи та КЕП для юр. особи реалізовані відповідно до законів, котрим підпорядковуються КНЕДП. Ознайомитися з ними можна за посиланням.
Механізм роботи КЕП. Для чого потрібен сертифікат?КЕП — це електронний аналог вашого власноручного підпису, з допомогою якого можна працювати з електронним документообігом. КЕП підтверджує цілісність даних, ключ, використаний для його створення, та точний час створення КЕП. В момент генерації КЕП програма чи апаратний носій завантажує закриту (приватну) частину ключа, розраховує ХЕШ від файлу, що підписується, запитує в КНЕДП статус ключа (його дійсність) та позначку часу. Із цих даних генерується підпис. Сам ключ підпису складається з двох частин: закритої (що знаходиться в токені, хмарі чи файлі у вас на комп'ютері) і відкритої (що називається сертифікатом). Відкрита і закрита частини взаємопов'язані: за відкритою визначається строк дії, поля, що переносяться в підпис (ПІБ, посада тощо), а також чи є ключ дійсним. Також є можливість шифрувати дані на відкритий сертифікат, щоб розшифрувати міг тільки власник приватної частини.
Як правильно вести підписи і коли їх робити?Правила користування прості: нікому не передавати пароль та конфідеційну інформацію від ключа і сам ключ, пам'ятати пароль від ключа, а також не забувати робити завчасну пролонгацію, поки ключ ще чинний, щоб не проходити повторну оффлайн ідентифікацію.
Блокування Електронного ключа (КЕП) юридичної особи, виданного працівнику, — це право чи обов'язок юр осіб?Це водночас і право, і обов'язок юридичної особи (наприклад, при звільненні працівника), але відсутня відповідальність. Ми не рекомендуємо нехтувати цим правом, щоб надійно організувати роботу вашої компанії.
Як визначається дата двостороннього підписання документу у "Вчасно"? Дата, зазначена на образі документу, чи дата електронного підпису? Якого, першого чи другого? Чи може бути підписаний документ КЕП раніше за дату, вказану на образі документу?Юридичною датою документу вважається дата в самому документі. Дата, що ставиться в підписі, — це просто мітка часу. Підписання документу раніше за дату в самому документі логічно та юридично не припустиме.
Як подивитися, які електронні підписи вже є, як їх позакривати і як відновити втрачений пароль?Подивитися наявні підписи можна на офіційній сторінці КНЕДП, який їх видавав. Якщо потрібно скасувати чи заблокувати сертифікати — зверніться до адміністраторів реєстрації КНЕДП або до адміністратора кабінету "Вчасно.КЕП", якщо такий є у вашій компанії. Пароль від ключа не відновлюється, якщо ви його забули, в такому випадку потрбіно зробити заявку на новий КЕП і пройти ідентифікацію.
Як часто треба оновлювати підпис?Максимальний термін — не рідше, ніж раз на 2 роки. Мінімальний термін не регулюється.
Чи важливо вказувати посаду в ЕЦП?Якщо потрібно, щоб при візуалізації підпису в квитанції було видно посаду, — необхідно вказати її в ЕЦП. Що до регламенту — дозволяються обидва варіанти.
КЕП для різних співробітників у компанії