Держава анонсувала пілотний проєкт із впровадження електронних ТТН для бізнесу. Ініціатор проєкту — Міністерство інфраструктури України.
Проєкт передбачає:● поступовий перехід до еТТН з відмовою від паперових форм;● перехід до електронної форми при складанні спецформ еТТН;● впровадження е-CMR між країнами східного партнерства
Створюйте, коригуйте і підписуйте електронні ТТН. Автоматично реєструйте еТТН у центральній базі даних і обмінюйтесь з усіма учасниками перевезень: вантажовідправником, перевізником, водієм, отримувачем, замовником, експедитором
Додавайте супровідну документацію до еТТН, вивантажуйте pdf-версії створених електронних ТТН, імпортуйте інформацію про вантаж з електронних таблиць
Швидко і безпечно підписуйте еТТН із «Вчасно.КЕП», «Дія.Підпис» та іншими кваліфікованими електронними підписами
Адаптивна мобільна версія кабінету «Вчасно.ТТН» для водіїв і всіх учасників перевезень. Працюйте з еТТН з будь-якого місця у зручний для вас час
Мінімум помилок, безпечне зберігання документів, захист від втрати даних
Легко створюйте будь-які типи коригувальних актів до еТТН, миттєво підписуйте їх і реєструйте в центральній базі даних
Автоматизація всіх рутинних процесів з еТТН для відділу логістики у вашій компанії
Автоматизуйте поставки товарів з електронними товарно-транспортними накладними.Всі типи документів в одній екосистемі сервісів «Вчасно»!
Спрощує щоденні робочі завдання. Підписуйте електронну накладну в кілька кліків у сервісі «Вчасно.ТТН» за допомогою «Вчасно.КЕП»
Електронна накладна – документ, що надає право здійснювати внутрішні вантажні перевезення усім учасникам вантажних перевезень. Відповідно до Проєкту ЗУ №6534 «Про внесення змін до Закону України “Про автомобільний транспорт” щодо запровадження товарно-транспортної накладної в електронній формі»:● призначена для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу, обліку виконаної роботи,● може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку,● містить обов’язкові реквізити, передбачені цим Законом.
У 2024 році Кабінет Міністрів планує прийняти постанову «Про реалізацію експериментального проєкту в сфері внутрішніх вантажних перевезень». Це стане новим етапом у впровадженні еТТН в Україні.
З прийняттям постанови держава відновить і акредитацію провайдерів. Наразі до проєкту еТТН долучилося 24 компанії. Серед них — і сервіс «Вчасно». З відновленням акредитації кількість провайдерів може зрости.Повний перелік провайдерів є на офіційному сайті https://e-ttn.miu.gov.ua/provider/
Також зараз держава допрацьовує центральну базу даних системи еТТН, яка зможе працювати в умовах війни. Із уведенням у дію постанови Кабінету Міністрів держава почне пілотне тестування системи. До нього зможуть долучитися нові провайдери, чиї сервіси відповідатимуть технічним вимогам системи.
На тестовий період використання еТТН не є обовʼязковим, компанії зможуть продовжити використовувати паперову ТТН. Звісно, ми радимо тестовий період використати із максимльною користю – відпрацьовувати роботу із еТТН як всередині компанії, так і з партнерами.Після запровадження обовʼязковості всім компаніям потрібно буде вже використовувати виключно електронну ТТН.
ЗУ “Про автомобільний транспорт”Наказ МТУ №363 “Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні”ЗУ “Про електронні документи та електронний документообіг”ЗУ “Про електронні довірчі послуги”Очікує голосування проект Закону про внесення змін до Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо запровадження товарно-транспортної накладної в електронній форміПовний перелік - за посиланням https://e-ttn.miu.gov.ua/law/
Підписання відбувається завжди в такій послідовності: вантажовідправник → водій/перевізник → вантажоодержувач. Це обовʼязкові учасники еТТН, котрі підписують документ.Представники компаній обовʼязково мають підписувати еТТН КЕП відповідальної особи. Водій буде мати можливість підписувати еТТН підписом фіз. особи.
Будь-яка зі сторін еТТН зможе використовувати одного провайдера еТТН, головне, щоб він пройшов повне приєднання до системи ЦБД. Незалежно від того, яким провайдером будуть користуватись інші учасники, перевізник/водій зможе опрацьовувати еТТН у обраному для себе провайдері, оскільки в системі буде працювати механізм інтероперабельності (обміну між провайдерами).
При відсутності оформленої еТТН наслідки будуть такі ж, як і зараз при відсутності паперової, нічого не зміниться.еТТН не обовʼязково буде оформлювати при доставці товарів кінцевим споживачам і за певних умов внутрішніх переміщень (перевезення в межах одного виробничого обʼєкта, тощо).
Якщо питання саме щодо заповнення габарито-вагових показників, то в еТТН не передбачені ці поля, бо їх приберуть. В проекті Закону 6434 можна почитати відповідні зміни.
На період тестування системи доступ зі сторони держави не буде тарифікуватися. Після введення обовʼязкового використання еТТН обмін вже буде платним.Деталі тарифікації поки узгоджуються на рівні держави.
«Вчасно» створив веб-кабінет та мобільну версію сервісу для того, щоб учасники вантажоперевезень (відправники, перевізники та одержувачі) могли працювати з електронними ТТН з комп’ютера, ноутбука, планшета чи телефона.Доступні більше 20 інтеграцій по АРІ та готові рішення для облікових систем BAF/BAS/1С.Окремо буде розроблено мобільний застосунок для водіїв та комірників. Він матиме спрощений функціонал та інтерфейс.
Сервіс для роботи з електронними товаро-транспортними накладними