Сервіс для роботи з електронними товаро-транспортними накладними

Сервіс для роботи з електронними товаро-транспортними накладними

Image placeholder

Тестуйте еТТН з «Вчасно»

Відповідаємо на часті питання, що стосуються е ТТН в Україні. Приєднуйся до бета-тестування «Вчасно.ТТН»
Визначаємо майбутнє еТТН разом!

Електронна товарно-транспортна накладна стане обов'язковою з 1 серпня 2023 року

Держава анонсувала запуск у 2023 році пілотного проєкту із впровадження електронних товарно-транспортних накладних для бізнесу. Ініціатор проєкту — Міністерство інфраструктури України, технічну підтримку забезпечує Міністерство цифрової трансформації. Проєкт передбачає:

icon

поступовий перехід до еТТН з відмовою від паперових форм

icon

перехід до електронної форми при складанні спецформ еТТН

icon

впровадження е-CMR між країнами східного партнерства

Прагнемо створити продукт електронної накладної, який максимально задовольнить запити наших клієнтів

Вивчаємо ваші потреби і потреби ринку та максимально їх враховуємо при розробці свого продукту.

icon

Почали лобіювати впровадження електронної ТТН в Україні ще у 2018

За цей час ми активно просували зміни в законодавстві щодо електронних ТТН. І реалізували два попередніх стандарти еТТН (відповідно до змін, які вносила держава). Зараз ми знаходимося в стані реалізації третього стандарту, дотримуючись усіх задекларованих термінів, проголошених державою.

icon

Минулого року запустили сервіс «Вчасно.КЕП» — зручні хмарні ключі

У контексті еТТН це допоможе водіям, менеджерам, комірникам та усім дотичним до процесу шкидко та легко ставити електронні підписи.

icon

Розробляємо проєкт «Вчасно.ТТН» 

«Вчасно» долучається до числа провайдерів, котрі забезпечують перехід бізнесу на еТТН! Разом з представниками бізнесу працюємо над створенням продукту, який задовольнить усі потреби підприємців.

Сьогодні на рівні держави є проєкт змін до Закону “Про автомобільний транспорт”, який повністю врегулює юридичний статус еТТН — чекаємо на його прийняття та впровадження. Остаточні терміни введення обов'язкової електронної ТТН в Україні стануть відомі після прийняття даного закону.

Запитання і відповіді

  • Що таке електронна ТТН?

    Електронна накладна – документ, що надає право здійснювати внутрішні вантажні перевезення усім учасникам вантажних перевезень. Відповідно до Проєкту ЗУ №6534 «Про внесення змін до Закону України “Про автомобільний транспорт” щодо запровадження товарно-транспортної накладної в електронній формі»:● призначена для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу, обліку виконаної роботи,● може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку,● містить обов’язкові реквізити, передбачені цим Законом.

  • Електронні ТТН в законі — який план втілення проекту? Хто із провайдерів ЕДО залучений до проекту?

    Зараз держава займається оформленням системи ЦБД на баланс. Орієнтовне завершення цієї процедури у березні 2023 року. Після цього тестовий період обміну еТТН стартує офіційно.Перехід на обовʼязковість використання електронної ТТН планується на 1 серпня, за умови, що військовий стан не буде продовжено на довший термін.
    Сервіс ""Вчасно"" працює над реалізацією обміну еТТН. Орієнтовні строки готовності:- Кабінет з працюючим основним процесом по еТТН (створення, підписання базової еТТН всіма учасниками) - друга половина квітня.- Кабінет з коригуючими актами до еТТН - середина червня.- Отримання статусу сертифікованого провайдера (і тут же робоча інтероперабельність) – початок липня.
    Повний перелік провайдерів є на офіційному сайті https://e-ttn.miu.gov.ua/provider/"Вчасно" є одним із провайдерів, офіційно приєднаних до проекту.

  • Чи обов'язково використання еТТН для всіх компаній?

    На тестовий період використання еТТН не є обовʼязковим, компанії зможуть продовжити використовувати паперову ТТН. Звісно, ми радимо тестовий період використати із максимльною користю – відпрацьовувати роботу із еТТН як всередині компанії, так і з партнерами.Після запровадження обовʼязковості всім компаніям потрібно буде вже використовувати виключно електронну ТТН.

  • Які нормативно-правові акти регламентують еТТН?

  • Як буде проводитись підписання еТТН всіма учасниками процесу? В тому числі водіями.

    Підписання відбувається завжди в такій послідовності: вантажовідправник → водій/перевізник → вантажоодержувач. Це обовʼязкові учасники еТТН, котрі підписують документ.Представники компаній обовʼязково мають підписувати еТТН КЕП відповідальної особи. Водій буде мати можливість підписувати еТТН підписом фіз. особи.

  • Як технічно втілити в життя підписання ТТН перевізником? Він також повинен мати окрім ЕЦП ще й таку ж саму систему електронного документообігу як у замовника і отримувача вантажу?

    Будь-яка зі сторін еТТН зможе використовувати одного провайдера еТТН, головне, щоб він пройшов повне приєднання до системи ЦБД. Незалежно від того, яким провайдером будуть користуватись інші учасники, перевізник/водій зможе опрацьовувати еТТН у обраному для себе провайдері, оскільки в системі буде працювати механізм інтероперабельності (обміну між провайдерами).

  • Які наслідки, коли не виписати ТТН і коли не обов'язково виписувати при передачі товару?

    При відсутності оформленої еТТН наслідки будуть такі ж, як і зараз при відсутності паперової, нічого не зміниться.еТТН не обовʼязково буде оформлювати при доставці товарів кінцевим споживачам і за певних умов внутрішніх переміщень (перевезення в межах одного виробничого обʼєкта, тощо).

  • Чи є чітка інструкція по заповненню ТТН (усіх граф), так як різні організації по-різному трактують заповнення габаритно-вагових параметрів. І з яких джерел повинні брати дані, крім техпаспорта та посвідчення водія?

    Якщо питання саме щодо заповнення габарито-вагових показників, то в еТТН не передбачені ці поля, бо їх приберуть. В проекті Закону 6434 можна почитати відповідні зміни.

  • Доступ до централізованої бази еТТН буде платним для користувачів ?

    На період тестування системи доступ зі сторони держави не буде тарифікуватися. Після введення обовʼязкового використання еТТН обмін вже буде платним.Деталі тарифікації поки узгоджуються на рівні держави.

  • В якому вигляді буде реалізований сервіс: сайт/додаток чи щось інше?

    «Вчасно» розробляє веб-сервіс для того, щоб учасники вантажоперевезень (відправники, перевізники та одержувачі) могли працювати з електронними ТТН з комп’ютера, ноутбука чи планшета.Окремо буде розроблено мобільний застосунок для водіїв та комірників. Він матиме спрощений функціонал та інтерфейс.

Також вам можуть бути цікаві офіційні відповіді на запитання від державного Порталу проєкту «Електронна товарно-транспортна накладна».

Illustration
Illustration

Перевезення по-новому — створюємо майданчик для тестування і використання еТТН

Приєднуйтеся, щоб серед перших отримувати оперативну інформацію про реалізацію проєкту з впровадження еТТН!

Сервіс для роботи з електронними товаро-транспортними накладними

Сервіс для роботи з електронними товаро-транспортними накладними