Платформа обміну EDI-документами для постачальників та торгових мереж України.

Платформа обміну EDI-документами для постачальників та торгових мереж України.

Рітейлу не потрібні прибуткові накладні. Чому? Розповідають ОККО, РОСТ, Євромікс

Спікери вебінару поділилися реальними кейсами впровадження EDI, схемами оптимізації роботи та прогнозами щодо розвитку рітейлу в Україні.
Залишилися запитання? Завжди раді допомогти! Залиште заявку і наш фахівець зв'яжеться з вами для персональної консультації.

Відповідаємо на ваші запитання

Завжди звертаємо увагу на те, що цікавить наших глядачів.
Зібрали запитання від зареєстрованих учасників, щоб якнайповніше відповісти на них.

Отримали багато запитів, тому для вашої зручності розділили їх за тематикою.
😉 Можливо, ви знайдете відповіді на питання, які ще не встигли задати!

  • Аспекти переходу на ЕДО

    Коли Українські ТОП-компанії повністю перейдуть на електронний документообіг?Вони вже і так всі є в ЕДО, але хтось використовує 1 тип документу, а інші - 15-20. Якщо розглядати найбільш складні процеси - поставка чи повернення товару - то до початку 2025.
    Чи можна не одразу всі документи переводити в електронний формат, або вибірково почати з певних напрямків?Так, ми рекомендуємо розпочати з найпростіших документів. Зазвичай в ланцюгу поставки запускаються замовлення та підтвердження замовлень, ми задіюємо комерційний департамент, потім додаємо документи, де приймає участь департмент логістики, далі бухгалтерія та ін.

  • Особливості впровадження е-ТТН

    Наскільки реально підписання закону про обов'язковість е-ТТН з 01.08.2023 та запровадження штрафних санкцій?Цілком реально. Але на разі дата 01.08 ніде не фігурує в законодавчих актах. Є тільки новини на урядовому порталі. Чекаємо на постанову чи закон.
    Як спроститься робота бізнесу при роботі з е-ТТН? Чи можливо відмовитися від видаткових/прибуткових накладних?Перехід на е-ТТН - правильний крок. Як мінімум, буде коректним один документ у всіх учасників процесу поставки - без замін, коригувань, втрати тощо. Поки відмовитися від прибуткових/видаткових не вийде, адже на їхній основі відбувається передача матріальних прав на товар.

  • Переваги та недоліки прибуткових/видаткових накладних

    Чим прибуткова накладна відрізняється від видаткової?Ініціатор прибуткової - покупець, тобто цей документ створюється по факту завершення торгової операції, видаткова - навпаки. Також документ основою для прибуткової накладної є саме видаткова накладна. З точки зору постачальника - це додатковий документ у процесі поставки.
    Прибуткова накладна - ключовий документ у поставці, яким фіксується момент переходу права власності та обсяг отриманого товару. Цікаво, як можна обійтися без нього? Ви можете використовувати Видаткову накладну від постачальника. Тобто накласти на звичні процеси в папері електроні документи. На основі видаткової також фіксується перехід права власності, згідно законодавста. Таким чином, відмовившись від прибуткової, можна повністю відмовитися від паперу.
    Рітейлу онлайн та офлайн не потрібні прибуткові накладні?На нашу думку, схема роботи через Видаткову накладну від продавця набагато зручніша. Переваги неодноразово перелічували наші спікери.
    Прибуткові накладні убезпечують від корегування податкових накладних. Це суттєва перевага. Чому від цієї переваги відмовляються?Зазвичай в кожного підприємства є час на реєстрацію податкових накладних, при використанні видаткових накладних, за правильної побудови процесу, можна навести порядок впродовж години після оприходування товару на стороні мережі. Тому і в видаткових, і в прибуткових накладних коригування можуть бути мінімальними.

  • Ведення обліку для ФОП різних груп

    Який облік має вести ФОП 2 групи, що використовує ПРРО?Для ФОП не вимагається вести касову книгу. Достатньо зберігати чеки та з-звіти (що робить для вас кабінет "Вчасно.Каса"), щоб без проблем проходити податкові перевірки. Що стосується обліку готівки, для ФОП не передбачено штрафів за неспівпадіння готівкових коштів у касі з даними із пРРО. Проте радимо все ж коректно робити внесення і вилучення з каси кожного дня, задля внутрішнього обліку.
    Чи потрібні прибуткові накладні для ФОП другої групи?Суб'єкти підприємницької діяльності (чи то ФОП 2, чи 3 групи) мають підтверджувати господарську операцію, тому повинна бути накладна, підписана з двох сторін. Буде це прибуткова чи видаткова - немає різниці. Як наголошували наші спікери, законодавством закріплено поняття "накладна", а з огляду на зручність організації взаємодії між продавцем та покупцем, це має бути однозначно Видаткова накладна від продавця (а не прибуткова від покупця).
    Чи потрібні прибуткові накладні ФОП третьої групи?В господарських операціях необхідно використовувати первинні документи, незалежно від форми об'єкта господарської діяльності. Тому накладні використовувати потрібно, а от прибуткові чи видаткові - вирішувати вам.

  • Порядок та уповноважені особи при підписанні документів

    Чий підпис повинен стояти на накладних?Закон про бухгалтерський облік та фінансову звітність чітко регламентує підписання таких документів матеріально-відповідальними особами, які фактично приймають участь у господарській операції.
    Чи потрібно підписувати договір про обмін електроними документами?Це не обов'язково. Згідно законів України, електронні документи мають такуж силу, як і паперові. Але в договорах поставки все ж краще прописати певний "регламент" по кожному документу в процесі (наслідки від відмови підписання, терміни по швидкості підписання тощо).
    На підставі якого документу визначається дата переходу права власності на товар? На підставі викладної накладної.
    Яким КЕП підписує товарно-транспортні документи водій, який приймає товар: КЕП фізособи чи КЕП співробітника підприємства? Система "Вчасно" передбачатиме обидва варіанти. Але ми рекомендуємо готуватися до підписання КЕП юридичної особи. 
    На яку дату складається Акт транспортних послуг?Нічого не зміниться, все за аналогією із паперовими документами.
    Чи треба роздруковані документі, які вже завірені електронним підписом та печаткою у сервісі, завіряти оригінальним підписом і мокрою печаткою? Не потрібно. Але є випадки, коли контрулючі державні органи просять це робити. Це не є єдиним правильним виходом із ситуації, тому кожен приймає рішення самостійно.
    Як на практиці вирішується питання підпису накладних від продавця до покупця? А як з актами на послуги?Дане питання потребує уточнення. Але якщо мова йде про право підпису накладної, то її повинна підписувати особа, яка безпосередньо приймає участь у господарській операції. У випадку з Актами послуг - залежно від того, чи прописано це посадовою інструкцією або, наприклад, засновницькими документами.
    Хто на підприємстві має право на підписання актів звірки і чи потрібна довіреність на головного бухгалтера на їх підписання?Акт звірки не являється документом первинного бухгалтерського обліку. Бухгалтер може підписувати без довіреності.
    Яка різниця в мітці часу КЕП може бути на документах із часу створення до часу підписання? Якщо це, наприклад, місяць? Мітка часу лише одна. Вона вказує час накладання електронного підпису на документ.

  • Видаткові накладні в бухгалтерському обліку

    Дата відображення у бухгалтерському обліку Видаткової накладної - зазначена в документі чи це дата накладення другого КЕП?Дата документу в накладній коректна, дата підписання вторинна. Паперові накладні також можуть підписуватися на наступний день після відвантаження.

  • Процес роботи з мережею ROZETKA

    Розкажіть детальніше про роботу з РозеткоюПроцес роботи з Розеткою детально описано у нашій довідці за посиланням.

  • Інші питання

    Коли є безготівкова передплата за товар в розмірі 10%, а потім 90% оплата готівкою. Як і якою датою виписуємо чек?Безготівкова оплата не вимагає фіскалізації, якщо мова йде про оплату з розрахункового на розрахунковий (у разі еквайрингу - чек потрібен). Якщо все ж у вашому випадку 10% справді безготівка, чек видаємо при оплаті готівкою, можна використати змішаний тип оплати: 10% суми вказати Передплата або Безготівка (для податкової це тотожні поняття), а залишок вказати як вид оплати Готівка. В такому випадку чек один. Але для детальнішого аналізу саме вашого випадку радимо проконсультуватися з податковою.
    Якими будуть рітейли через 3, 5, 10 років? Чим вони принципово будуть відрізнятися?Складно прогнозувати український рітейл в умовах війни. Але після перемоги продовжаться природні процеси поглинання Великими гравцями менших або менш успішних. З точки зору документообігу - в 100% випадках буде електронний документообіг в усіх процесах. На це суттєво вплане проєкт е-ТТН, за ТТН підуть і замовлення, і супровідні документи та ін.
    Чи є обмін документами з різними системами (Document.Online, MEDOK)? На разі такої можливості немає.
    Як обмінюватися електронними документами між партнерами різних країн?Ви можете зробити це через сервіс Akurata
    Як можна використовувати "Вчасно" для відбору документів по одному підприємстві (додані, відправлені та підписані документи)?У "Вчасно" вже є розділи Вхідні/Вихідні/Внутрішні документи, а також безліч фільтрів для пошуку необхідної інформації. Якщо у вас декілька компаній, ви можете легко переключатися з однієї на іншу, знаходячись в особистому кабінеті. Якщо ж мова йде про групування та пошук документів від ваших партнерів, то тут вам допоможуть ярлики. Детальна інформація про роботу у "Вчасно" описана в Довідці.

Illustration

Обирайте найкраще рішення для обміну документами в рітейлі!

Залиште заявку на сайті та отримайте консультацію нашого фахівця — завжди раді допомогти! Впевнені, що знайдемо потрібне вам рішення.